حقوق قضایی

حقوق قضایی
اطلاعات حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حقوق قضایی و آدرس hoghoughsabt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نسخه چاپي

زمان مخابره :   یکشنبه 8 تیر 1393 - 12:12:12 PM
 

دیدار هیات مدیره کانون مرکز با دادستان کل کشور

روز شنبه 7/4/93 سه نفر از اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز نشست مشترکی با دادستان کل کشور داشتند. در این جلسه که با حضور علی نجفی توانا (ریاست کانون وکلای مرکز) حسین محمد نبی(نایب رئیس کانون) و جلیل مالکی انجام شد در خصوص مشکلات و چالش های پیش روی کانون های وکلا در ارتباط با قوه قضاییه و عدالت قضایی به معنای عام بحث و تبادل نظر بعمل آمد.
 

دیدار هیات مدیره کانون مرکز با دادستان کل کشور

روز شنبه 7/4/93 سه نفر از اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز نشست مشترکی با دادستان کل کشور داشتند. در این جلسه که با حضور علی نجفی توانا (ریاست کانون وکلای مرکز) حسین محمد نبی(نایب رئیس کانون) و جلیل مالکی انجام شد در خصوص مشکلات و چالش های پیش روی کانون های وکلا در ارتباط با قوه قضاییه و عدالت قضایی به معنای عام بحث و تبادل نظر بعمل آمد.

نجفی توانا با اشاره به اینکه وکلا از اقشار زحمتکش جامعه هستند عملکرد وکلا را چه در بخش دفاع از حقوق مردم و چه در بحث دفاع از حقوق دولت مثبت ارزیابی کرد و گفت متأسفانه بعضاً اظهار نظرهایی شده است که با فلسفه وجودی وکالت و شخصیت حرفه ای وکلا متناسب نمی باشد.

رییس کانون وکلای مرکز با اعلام اینکه از تشکیل تیمی جهت آسیب شناسی در زمینه مبارزه با فساد استقبال می کنیم از آمادگی کانون برای همکاری در جهت مبارزه با فساد در سیستم قضایی و واحدهای همکار از جمله کانون وکلا سخن گفت.

نجفی توانا در بخش دیگری از اظهارت خود به لایحه جامعه وکالت پیشنهادی قوه قضاییه اشاره کرد و بیان داشت استقلال کانون وکلا بنفع نظام، حاکمیت و مردم است و اگر این نظارت تبدیل به دخالت شود ضمن اینکه هزینه به قوه قضاییه تحمیل شود این امر مخالف با اصل عدم تصدی گری حاکمیت و عدم تمرکز در حاکمیت بوده و بر خلاف اصول مصوب 20 ساله نظام تلقی می شود.

رئیس کانون مرکز گفت گذشته نشان داده هر گاه قوای عمومی در امر تصدی گری دخالت نمایند نتیجه مثبتی عاید مملکت نشده است و آزموده را آزمودن خطاست. وی گفت تجربه حذف دادسرا ، حذف دادگاه تجدید نظر، حذف تعدد قاضی و تعدد محاکم را یکبار دیگر بصورت تلخ نباید تکرار کرد.

حسین محمد نبی نایب رئیس کانون مرکز نیز با اشاره به لزوم استقلال قضات و کانون وکلا اظهار داشت باید همراهی و هفمکری نمود تا این سوء تفاهمات موجود بر طرف گردد محمد نبی گفت ما بدنبال ایجاد بستر همکاری مشترک با قوه قضاییه به منظور آسیب شناسی و حل مسایل مورد نظر هستیم. وی در مورد لایحه پیشنهادی اظهار داشت همواره نظارت مورد قبل ما بوده و هست ولی در هر شرایطی باید استقلال کانون وکلا مد نظر بوده و باشد.

جلیل مالکی دیگر عضو هیأت مدیره کانون مرکز هم طی سخنان در خصوص لایحه جامع پیشنهادی قوه قضاییه به وجود موادی که دخالت در اقدامات مربوط به کانون های وکلا تلقی می شود اشاره و خواستار اصلاح آن شد. مالکی گفت وکلا بر اساس سوگندی که یاد کرده اند و به استناد قانون وظیفه دفاع را بر عهده گرفته اند و از هر گونه دخالت امور سیاسی در امر دفاع خود داری می کنند و بسیاری از وکلا خود از خانواده های شهدا و جانبازان و یا از قضات هستند.

سپس محسنی اژه ای دادستان کل کشور با بیان علاقمندی خود به حل مشکلات موجود اظهار داشت بنده نگاه منفی به وکلا ندارم و از جمله قضات دادگاه بوده ام که پشتیبان حضور وکیل در دادگاه و مراجع قضایی بودم. چون قاضی دنبال حق است و وکیل می تواند در این زمینه با مطالعه و تحقیق از دید دیگری مسایل را به نظر قضات برساند و این امر می تواند به قضات کمک کند. دادستان کل کشور در خصوص وجود موسسات حقوقی غیر قانون نیز اظهار نگرانی نمود و گفت باید با همفکری و آسیب شناسی مشکلات موجود را در زمینه رفتار و رعایت اخلاق حرفه ای میان قضاوت و وکلا شناسایی و آنها را حل نمود.

در پایان جلسه طرفین اظهار امیدواری کردند که از طریق همکاری مشترک و نشست های تخصصی و با آسیب شناسی ،  مشکلات موجود را به حداقل رسانده تا جامعه قضایی منزه و پاکی را شاهد باشیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, ] [ 10:32 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: